Tratamente de canal sub microscop

În trecut, tratamentul endodontic era realizat prin metode empirice, nu foarte exacte, și se baza aproape exclusiv pe sensibilitatea tactilă a medicului. Acesta simțea momentul în care acul endodontic ajungea la vârful rădăcinii dintelui. Succesul tratamentului endodontic se baza atunci pe experiența clinică a practicianului. Radiografiile ce se realizează acum, înainte și după tratament, nu erau accesibile în acea perioadă, de aceea și rata de succes a acestor tipuri de tratamente era una destul de scăzută.

Astăzi, endodonția modernă se bucură din plin de ajutorul tehnologiei, care ajută medicul să realizeze tratamente cu predicitibilitate de reușită crescută. Totodată, tehnologia modernă vine și în ajutorul pacientului, tratamentul endodontic modern nemaifiind azi atât de consumator de timp, pe cât era în trecut.

La Dental Hospital România, puteți găsi o echipă de medici specialiști endodonți care realizează tratamente de canal prin metode moderne, folosind tehnici rotative, moderne, sub microscop.

Tratamentul endodontic se realizează, în mod ideal, într-o singură ședință, iar acest lucru este posibil datorită tehnicilor moderne, dar și tehnologiei, astfel medicul endodont se bucură de ajutorul următoarelor aparate moderne, ce îi ușurează munca: apex locatorul, este un dispozitiv medical cu ajutorul căruia medicul determină punctul până la care este, în mod corect, un dinte preparat apoi obturat; micromotorul endodontic, care permite medicului să realizeze tratamente pe dinți ce au rădăcini foarte curbe și cu o complexitate anatomică ridicată și microscopului dentar, care ușurează vizibilitatea celor mai mici detalii de anatomie endodontică.

Beneficii

timp de lucru mult diminuat – două ore
număr redus de ședințe de tratament: ideal se realizează într-o singură ședință. Există, însă, și situații complexe în care sunt necesare două ședințe de tratament
cost redus
confortul pacientului
rata de succes net superioară față de metodele clasice

Etape

îndepărtarea durerii
eliminarea pulpei infectate/afectate din interiorul dintelui
măsurarea lungimii canalelor radiculare
curățarea canalelor radiculare, sterilizate şi pregatite pentru a fi obturate complet
sigilarea canalele radiculare cu un material de obturare definitiv pentru a preveni reinfectarea acestora pe viitor

Intrebari frecvente

De ce am nevoie de un tratament de canal?

Acest serviciu este absolut necesar în momentul în care pulpa s-a infectat sau inflamat, iar dacă problema nu se tratează prin tratament de canal, poate exista riscul apariției durerii ori chiar a abcesului.

Tratamentul de canal este dureros?

Datorită faptului că procedura se realizează pe bază de anestezie locală, tratamentul de canal nu este dureros.

După tratamentul de canal, ce este contraindicat?

Recomandăm ca după finalizarea tratamentului să nu mâncați pe zona pe care s-au efectuat procedurile, timp de 48-72 de ore.