Totul despre Parodontoză – Cum se tratează boala parodontală

Parodontoza este o afecțiune cronică, de cauză microbiană, care afectează țesuturile de fixare și susținere a dinților: gingie, ligament parodontal, os alveolar și cementul. Cunoscută și sub denumirea de parodontită marginală sau boala parodontală, această afecțiune de tip inflamator este cauzată în special de către bacteriile patogene din cavitatea bucală. Cariile dentare, fumatul, stresul, problemele medicale (precum diabetul, leucemia, anemia) pot contribui la agravarea bolii parodontale.

Parodontoza: cauze și simptome

Curățarea profesională a dinților, prin detartraj, periaj și airflow, realizată de către medicul stomatolog, înlătură în profunzime placa bacteriană și tartrul, care determină inflamarea gingiei. Din cauza unei igene nerecorespunzătoare ori a lipsei igienizării periodice profesionale într-un cabinet stomatologic, placa bacteriană și tartrul depuse distrug treptat țesutul moale din jurul dintelui, precum și osul alveolar.

Boala parodontală are ca prime simptome inflamarea și retracția gingiei, sângerări la periaj, apariția abceselor, senzație de durere și disconfort la mestecarea alimentelor, în special dacă sunt foarte reci sau foarte calde, și halitoza sau respirația urât mirositoare. Primele două faze ale parodontozei sunt nedureroase, iar, dacă nu este tratată la timp, aceasta poate cauza pierderea dinților.

Tipuri de boli parodontale

Gingivita este primul stadiu a parodontozei. Aceasta se manifestă printr-o inflamație superficială a gingiei. În cazul acestei afecțiuni, gingiile devin sensibile, se umflă și au o nuanță de roșu închis. Spre deosebire de următoarea fază a bolii, gingivita se poate trata. La Dental Hospital România, medicii specialiști ralizează tratamentul gingivitei cu laser dentar, care este o procedură modernă extrem de confortabilă și fără durere, pentru pacient. Parodontita este al doilea stadiu al bolii parodontale. Aceasta se produce atunci când placa bacteriană se transformă în tartru și îndepărtează gingia de pe suprafața dintelui, astfel că încep să apară pungi parodontale între dinte și gingie.

Tartrul depus sub linia gingivală determină lezarea ireversibilă a țesuturilor anatomice care susțin dintele. Leziunile la nivelul osului și țesuturilor moi cauzează desprinderea gingiei de pe suprafața dentară. Astfel, se vor forma mici cavități, cunoscute popular drept “pungi” sau “buzunare” parodontale, în care se depune placă bacteriană. Dacă pacientul nu urmează un tratament al parodontitei, țesutul osos se va casa treptat, astfel că se pot pierde dinții afectați. Spre deosebire de gingivită, acest proces este ireversibil.

Dacă observați că gingiile încep să aibă o culoare roșu aprins sau violet, că gingiile încep să se retragă de pe dinți, făcându-i să pară mai lungi, că apar spații interdentare ori că s-a acumulat puroi între dinte și gingie, prezentați-vă de îndată la un medic stomatolog! Parodontoza avansată se instituie atunci când boala se agravează, distrugând din ce în ce mai mult țesut de susținere a dintelui.

Tratament personalizat al parodontozei cu laserul dentar

La Dental Hospital România, medicii specialiști în parodontologie au dezvoltat un protocol de tratament personalizat, țintit al Parodontozei, care constă în identificarea și distrugerea bacteriilor implicate în apariția și dezvoltarea bolii parodontale, în cazul fiecărui pacient în parte. Astfel, pacientul beneficiază de un tratament precis și eficient, cu rezultate sigure și de durată.

Dacă te confrunți cu vreunul dintre simptomele gingivitei sau ale bolii parodontale, medicii noștrii specializați din clinica de stomatologie Dental Hospital România te așteaptă la un consult!